Jaki kwiat jest godłem reformacji protestanckiej? Gdzie znajduje się jedyny pomnik Marcina Lutra w Polsce? - na te i inne pytania odpowiadali uczestnicy szkolnego konkursu historycznego zorganizowanego przez p. Aleksandrę Marzec w klasach realizujących rozszerzoną historię.
Konkurs odbył się w 500. lecie wystąpienia Marcina Lutra i początku reformacji w Europie.
Pytanie nie były łatwe, ale uczestnicy wykazali się znajomością tematu :)
Wyniki konkursu:
I miejsce: Sara Ciesielska kl. 2C
II miejsce: Jakub Brzózka kl.3C
III miejsce: Robert Kamieniarz kl.2C
Adrian Liszka kl. 3C
Norbert Ryter kl. 3C
Zwycięzcy otrzymali nagrody. Gratulujemy! :)
Dzień 31 października upłynął pod znakiem nie tylko reformacji i Marcina Lutra...
Święto odzyskania przez Polskę niepodległości to jeden z najważniejszych dni dla każdego Polaka. Wspominamy wówczas to wielkie wydarzenie, jakim było odzyskanie przez nasz kraj niezawisłości i niezależności, odzyskanie miejsca na mapie, odzyskanie tożsamości narodowej, politycznej, społecznej i kulturalnej. Trudno sobie dzisiaj wyobrazić, jak musieli czuć się wówczas Polacy, którzy żyli bez swojego państwa od pokoleń, którzy Ojczyznę znali tylko z opowiadań i wspomnień innych.
Tak wielkie wydarzenie, tak doniosły fakt świętujemy zatem i dzisiaj, w wolnej Polsce.
Z tej okazji pan Kacper Szkowron wraz ze słuchaczami klas 2C i 1A przygotowali akademię przypominającą wydarzenia rozgrywające się w 1918 r., wśród których szczególną rolę odegrał Józef Piłsudski. Słowa wygłoszone podczas występu skłaniały do refleksji nad tym, czym jest dla nas Ojczyzna.
Wszyscy występujący stanęli na wysokości zadania, podkreślając doniosłość chwili postawą, piękną mową i eleganckim strojem.
Na koniec kilka słów wygłosiły p. Aleksandra Marzec oraz Pani Dyrektor.
Jak dobrze jest móc cieszyć się takim świętem.
Niech żyje Polska niepodległa!
Drodzy Słuchacze! Samorząd Słuchaczy ogłasza zbiórkę na schronisko dla zwierząt w Oświęcimiu. Szczegóły zbiórki oraz wykaz potrzebnych dla zwierząt rzeczy wyszczególnione są na plakacie na gazetce szkolnej oraz na zdjęciach poniżej.
"Jaki spadek przejęliśmy po tych, którzy wcześniej żyli na ziemiach polskich?
I gdzie właściwie były te ziemie?
Jakie obrazy, książki i wydarzenia kształtują naszą wyobraźnię zbiorową?
Jakie zwyczaje porządkują nasze życie?
I jakiego języka używamy, aby o nim opowiedzieć?"